1ste week hier in Uganda! - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Rebecca Bovenschen - WaarBenJij.nu 1ste week hier in Uganda! - Reisverslag uit Kayunga, Oeganda van Rebecca Bovenschen - WaarBenJij.nu

1ste week hier in Uganda!

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 Mei 2015 | Oeganda, Kayunga

HoiHoi,

Hier alweer het 3de reisverslag. Zozo de eerste week hier in Uganda zit er op. Heel veel gezien en mee gemaakt. Van de week even op de Bondekoschool wezen kijken en de container met materialen uitgezocht. Alles is nu weer netjes.. Verder nog heel erg aan het wennen aan de omgeving en de mensen hier! Met de dag wen je meer.. Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin.

Afgelopen Zaterdag 02-05-2015 zijn wij samen met Radjab naar Kampala geweest. Wat is het daar chaotische en druk. Alles rijd daar door elkaar heen van auto naar fietser naar wandelaar.. Maar goed we moesten er even heen omdat we geen internet meer hadden. Oeps ik had te lang geskypt de dagen ervoor hihi :$ We zijn samen met Radjab naar Kampala gegaan. Radjab is een jongen die werkt op de boerderij van Theo. 

In Kampala aangekomen moesten we achter op een bodaboda. Waaa wat vond ik dit eng, niet alleen om achter op te zitten maar ik was Ylke ook nog even kwijt. Gelukkig kwamen we op dezelfde plek aan. Pfff dat scheelde weer. Na dat we internet gekocht hadden, boodschappen gedaan en geld gepint hadden hebben we nog een lekkere cappuchino gedronken bij Café Pap! Oooh wat smaakte de koffie lekker .
Na de koffie weer terug gegaan naar Kaynga.

Eenmaal thuis alles uitgepakt wat gedronken. En toen kwam Ylke met dat ze een fitnis spring touw mee had genomen. Nou dat leek mij wel wat en ik ging hem buiten in de zon uit proberen. Pfff wat was het warm maar wel super leuk om te doen haha Ylke ging het daarna ook even doen. Kort erna kwam het overbuurmeisje Lynn naar ons toe en vertelde dat Emma geweest was maar dat wij op dat moment niet thuis waren. Wij even met haar gekletst en gevraagd of zei ook wilde proberen om touwtje te springen. Dat wilde ze wel zei proberen eerst alleen toen met zijn twee draaien en daarna kwam haar broertje Jason er ook bij die wilde het ook graag proberen. Nou helemaal leuk en goed zo voor ons om in contact te komen.

Eenmaal bezig met touwtje springen, kwamen de andere kinderen van het appartementen complex er ook bij om mee te spelen. Zo hebben wij een middag lekker in de zon buiten gespeeld. Van touwtje springen tot aan handstand maken, verstoppertje spelen, wedstrijdje rennen/ kruiwagen lopen!  Later zaten we even op het stoepje en kwamen ze knuffelen en vlechtjes maken in onze haren. Claus de kleinste van het stel wat een schatje is het, daar smelt je hart wel van als je haar ziet lopen! 

Al met al een erg leuke middag gehad! Na het avond eten bedachten Ylke en ik om ook nog maar even zumba te gaan doen, erg leuk maar nu zo spierpijn in de kuiten en armen. Bleeeh en dat terwijl we morgen op safari gaan. Achja je moet er wat voor over hebben denk ik maar zo 
Nou zoals ik net al zei gaan Ylke en ik van Maandag tot Zaterdag op Safari. We gaan naar drie parken waaronder Murchison Falls park, Queen Elizabeth park and Lake Mburo park. Ook gaan we varen op de Nijl in de hoop dat we daar krokodillen en nijlpaarden te zien krijgen!

Tot over een week dan zal ik het volgende verslag plaatsen! 

PS, voor de genen die nieuwsgierig zijn hoe wij deze maanden wonen heb ik een aantal foto’s geplaatst! 

ByeBye, Becca

  • 05 Mei 2015 - 01:11

    Annet:

    Hoi vrouwtje,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Wilde je foto's bekijken maar kan ze niet vinden of ik doe weer eens iets niet goed.

    Dikke kus Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3251

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 17 Augustus 2015

Stichting Bondekoschool

Landen bezocht: